Breng- en haaltijden

Het Optiweekend begint donderdag 2 mei en eindigt zondag 5 mei.

Het Pinksterweekend  begint vrijdag 17 mei en eindigt maandag 20 mei.

Precieze breng- en haaltijden van de weekenden zullen later bekend worden.

Tijdens de zomerweken worden de kinderen de eerste dag (zondag) rond 13:00 uur verwacht op de Brielse Zeilschool. De spullen van de kinderen kunnen dan naar de slaapzalen worden gebracht en de cursisten en de instructeurs zullen kort daarna naar de boten gaan. Voor de ouders is er dan nog even tijd om het terrein te verkennen en de kinderen uit te zwaaien. Op de laatste dag (zaterdag) is het kamp helaas weer afgelopen. De ouders worden die dag rond 13:30 uur op de zeilschool verwacht. Hierna is er nog een leuke afsluiting met leiding, cursisten en ouders wat zal duren tot ongeveer 14:30 uur.

De kinderen kunnen gebracht en opgehaald worden op het adres van de zeilschool: Krabbeweg 1, 3231NB Brielle.

Wat neem ik mee?

Hieronder vind je de paklijst, een lijst met spullen die je mee moet nemen naar een week op de Brielse Zeilschool. Je bent op vakantie in eigen land, dus er is grote kans op regen én zonneschijn. Bereid je daarom op alles voor!

Let op! Het meenemen van een zeilpak en laarzen is verplicht!

• Slaapzak en slaapkleding
  • Warme en waterdichte kleren (regenbroek en regenjas)
  • Laarzen
  • Waterschoenen/zeilschoenen (voor in de boot)
  • Gympen + een extra paar voor als de eerste nat worden
  • Sportieve kleding
  • Zwemkleding
  • Petje tegen de zon
  • Toiletspullen
  • Handdoek
  • Eventuele medicijnen
  • Pasje zorgverzekering
  • Als je in een Optimist gaat varen: waterschoenen
  • Kopie van ID of paspoort
Voor het wedstrijdzeilen (Laser Vago)
  • Zeilhandschoentjes
  • Zwembroek voor over je wetsuit
  • Evt. je eigen wetsuit
Wat neem ik niet mee?
  • Een mobiele telefoon
  • Zakken snoep
Let op!
De kinderen zijn samen in één groep op Brielle, dus willen we niet dat de één een hippere telefoon of een grotere zak snoep heeft dan de ander. Ook de social media mogen een paar dagen met rust gelaten worden. Als kinderen naar huis willen bellen wegens omstandigheden kan en mag dat uiteraard met de Brielle telefoon.

Op kamp gaan kan (voor de eerste keer) spannend zijn, zowel voor het kind als voor de ouders. Wanneer u het fijn vindt om gedurende de week wat over uw zoon of dochter te horen, kunt u dat altijd bij ons aangeven. Wij zullen ook af en toe foto’s en updates op onze Facebook, Instagram en Tiktok plaatsen zodat u op de hoogte kunt blijven.