Optimist

Een Optimist is een echte beginners boot: een kleiner bootje om de beginselen van het zeilen te leren. Op De Brielse Zeilschool gaat dat niet alleen op een veilige en effectieve manier; het is ook nog eens heel leuk!

Met o.a. Pinksteren en Hemelvaart organiseren wij een zeilcursus in Optimisten voor kinderen van 8 t/m 12 jaar, het ‘Optiweekend’ en ‘Pinksterweekend’. Je krijgt les in kleine groepjes en de instructeurs blijven altijd bij je in de buurt met hun motorbootje. Als je nog nooit hebt gezeild, leer je dat snel. Je leert zeilen door het spelen van leuke spelletjes en oefeningen. Zo doe je bijvoorbeeld tikkertje met een bal of een snoeprace.

Het is ook mogelijk om te leren zeilen in een Optimist tijdens de zomerweken, dit jaar kan dat in week 1, week 4 en week 6. In deze zomerweken kan je ook je vorderingsstaat of CWO jeugdzeilen halen. Dit is (vanwege de kortere duur) in het Optiweekend en Pinksterweekend helaas niet mogelijk.

Naast het zeilen wordt er van alles op de wal georganiseerd, zoals verkleedpartijen, toneelstukjes en een bonte avond. Op de wal doe je in de zomerweek en het Pinksterweekend alles samen met de Randmeercursisten, zodat je met een gezellige grote groep bent!